Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

MICKEY GILLEY

Další legendou, o které si něco povíme, bude klavírista a zpěvák, který většinu života žil ve stínu svého bratrance. Tím byl Jerry Lee Lewis a dnešní legendou bude Mickey Gilley.

Mickey Gilley se narodil právě tak jako Lewis v Ferriday ve státě Louisiana. Když bratránek prorazil u firmy Sun s hitem Crazy Arms, rozhodl se Mickey, že bude také zpěvákem. Začal nahrávat u řady texasských nezávislých firem bez většího úspěchu, i když několik singlů se stalo hity alespoň regionálními, a tak to šlo po celá padesátá léta. V letech šedesátých se stal alespoň lokálně známým díky takřka nepřetržitému vystupování v barech a klubech.

Mickey Gilley po většinu své kariéry hrál nejrůznější hudební styly (country, rock, blues) a pokoušel se je fúzovat dohromady. O popularitu v čisté country se pokoušel až v sedmdesátých letech a teprve k jejich konci se mu to podařilo v souvislosti s vytvořením stylu „městského kovboje".

První úspěch přišel s převzatou písní Now I can live again, to bylo v roce 1968, a v roce 1970 Mickey Gilley otevírá vlastní klub v Passadeně. Původně to byl klub honky-tonkový, Mickey jej posunul i k ostatním žárům. Nezapomínal ani na natáčení písní, a tak v roce 1974 má další hit: A room full of roses. Jeho úspěch byl znásoben, když se pro jeho distribuci rozhodla velká firma Playboy rec. A tak se stal dokonce hitem č. 1 na americké hitparádě. A objev byl učiněn. Po hitu A room full of roses následovalo asi 16 dalších hitů, které dosáhly na vrcholek americké hitparády, v roce 1978 Mickey Gilley pak přechází k firmě Epic.

Druhý impuls v Mickeyho kariéře přichází v roce 1979, kdy se natáčí film Urban Cowboy. Odehrává se v jeho klubu a jsou v něm jeho písně. To podruhé k Mickeymu upoutalo celoamerickou pozornost, tentokrát i širšího než jen countryového publika. Z filmu bylo šest prvních míst na hitparádě, a nový styl byl na světě -  styl městského koboje se stal pro Gilleyho charakteristickým. Ten dokázal z úspěchu těžit až do roku 1986.

Konec osmdesátých let přináši už jen problémy – ústup ze slávy způsobený změnou vkusu countryového publika a nástupem nové generace muzikantů, a také finanční problémy jeho klubu, které vedly až k jeho uzavření. Gilley se začal věnovat divadlu a byl prvním countrymanem, který otevřel své vlastní divadlo, a to ve městě Branson v Missouri. A tomu se pak s úspěchem věnoval po celá devadesátá léta. Sem-tam ještě něco natočil, ale místní úroveň už to, na rozdíl od divadla, nepřekročilo.