Press "Enter" to skip to content

TRAVIS TRITT

Travis Tritt patří do skupiny nových countryových zpěváků, kteří na scénu nastoupili počátkem devadesátých let – jako kupříkladu Garth Brooks, Alan Jackson nebo Clint Black. Vnesl do country feeling jižanského rocku a blues, a jakkoliv to připomínalo hnutí Outlaws z předchozí doby, nebyl přijímán zpočátku příznivě – doba ale ukázala, že se kritici jeho počátků mýlili. On ovlivnil moderní country a ta jeho.

Travis Tritt byl odmalička hudebním dítětem, sám od sebe se začal učit hrát na kytaru již v 8 letech a psát písně začal ve 14. Rodiče proti tomu nic neměli, ale matka chtěla, aby zpíval gospely, a otec se zase bál, že zpívání Travise neuživí, a požadoval, aby měl i nějaké vzdělání a pořádnou práci a spořádanou rodinu. Tak to Travis moc nesplnil – mezi 18. a 22. rokem věku se stačil oženit i rozvést hned dvakrát. Pracoval ve firmě na vzduchotechniku a přitom stále hrál a vystupoval v barech. Majitelem firmy byl kytarista, který kvůli podnikání neuskutečnil své sny, a tak Travisovi neustále říkal, aby za svým snem šel tvrdě, aby nedopadl jako on – a tak Travis firmu opouští a začíná se naplno věnovat muzice.

V roce 1982 Travis Tritt natáčí první demosnímek v soukromém studiu Davea Davenporta, který byl producentem Warner Bros. Trittův zpěv a písně se mu líbily, a tak  si jej vzal pod svá producentská křídla. Nějakou dobu ho ale ještě nechal zrát – natáčel s ním demosnímky, používal jej jako studiového a doprovodného hráče, zařizoval mu vystoupení a nutil ho do honky-tonku. Tritt si do toho neustále přidával jižanské cítění roku. Až v roce 1989 Davenport cítil, že Tritt dozrál.

V roce 1990 vydává Travis Tritt první album nazvané Country Club – před ním byl stejnojmenný singl – které vyvolalo okamžitý zájem – kladný i záporný. Country Club i další dva singly dosáhly na první místa CTF, rozhlasoví diskžokejové správně rozpoznali, že jižanský rock je ta životodárná injekce, kterou country potřebovala, ale samotný Nashville zůstával chladný – Trittova pódiová vystoupení byla zatím příliš nestravitelná pro Grand Ole Opry. Ani úspěch druhého alba v roce 1991 s operou nepohnul – to už měl nového producenta, Kena Kragena, který se staral i o Trishu Yearwood, Kennyho Rogerse nebo Lionela Richieho. Pod jeho vedením se Trittovi povedlo zúročit dosavadní práci a oslovit nejen publikum, ale i odborníky. Album It's all about the change se stalo platinovým.

Třetí album Trouble z roku 1992 už potvrdilo Trittův úspěch a bylo z něj několik úspěšných singlů. V roce 1995 vydává i kompilaci největších hitů, a nejen z té je patrné, že Tritt se zapsal nejen do povědomí posluchačů, ale i do historie country a ovlivnil ji.