Press "Enter" to skip to content

Travis Tritt

Travis Tritt je jednou z vůdčích osobností americké country devadesátých let, asi jako Garth Brooks nebo Clint Black či Alan Jackson. Něčím se od nich přeci jen odlišuje – nikdy nenosí klobouk. Nu a v hudební oblasti tím, že se hlásí k hnutí outlaws a je ovlivněn jižanským rockem. Co má se svými kolegy  společného? Velkou popularitu – má na svém kontě řadu platinových desek i hitů v horní desítce hitparády.

Travis TrittTravis Tritt měl hudbu rád již od dětství, sám se učil hrát na kytaru už od osmi let a písničky začal psát, když mu bylo 14. Rodiče ho v tom ale moc nepodporovali, nevadilo jim, že by vystupoval na pódiu, ale chtěli spíše, aby se věnoval gospelu. Otec chtěl, aby měl nějaké pořádné povolání, protože jako zpěvák si prý nevydělá. V 18 se travis Tritt pokusil osamostatnit, ale nepovedlo se mu to – už ve 22 se rozvádí, ale s hudbou nepřestává. Vedle toho musí ale i "normálně" pracovat, a tady pomohla náhoda. Šéf společnosti, ve které pracoval, byl také kytarista a s muzikou končil – a nabídl Travisovi, aby převzal jeho místo – v kapele, ne ve firmě samozřejmě.

V roce 1982 nahrává Travis Tritt své první demosnímky u producenta firmy Warner bros a toho zaujme jeho zpěv a rozhodne se o Travise producentsky pečovat. Příštích několik let jej hudebně vychovává a podporuje jeho zaměření k honkytonku, jižanskému rocku a country rocku. V roce 1989 vydává Tritt první album s názvem Country Club a z něj je i stejnojmenný hit. Hned tímto albem vstupuje Tritt mezi uznávaná esa americké country. I následující dva singly (Help me hold on a I'm gonna be somebody) dosahují nejvyšších příček CTF.

Navzdory komerčnímu úspěchu zůstává Nashville k Travisovi chladný – jeho hudba obsahuje na nashvillský vkus příliš mnoho rock and rollu a jeho vzhled neodpovídá zavedenému vzhledu countryových zpěváků. Druhé album It 's all about to change to ale už změnilo – potvrdilo Trittovy kvality a Nashville kapituluje. Tritt mění také producenta – stává se jím Ken Kragen, který má na starosti i Lionela Ritchieho nebo Trishu Yaerwood či Kennyho Rogerse. I to přispělo k tomu, že druhé album bylo platinové vícenásobně.

Po celá devadesátá léta až dodnes se Travis Tritt vyhřívá na výsluní popularity, druhé až páté album včetně výběru The best of jsou jen o něco méně násobně platinová než nejúspěšnější druhé album, ale odpovídající počet hitů přinášejí. Je jasné, že Travis Tritt se stal jedním ze spolutvůrců té nejmodernější tváře americké country a patří neodmyslitelně k těm, kteří reprezentují budoucnost americké country.