George Jones je legendou a hvězdou se vším všudy. S perfektním hlasem, invencí a inspirací, se spoustou nahrávek, ale také se spoustou dlouhotrvajících problémů zejména s alkoholem a drogami, které neplynou z nezvládnutí popularity, ale z jejího vychutnávání. Ale nepředbíhejme.
Začínal jako honkytonkový zpěvák, ale zejména zásluhou jeho prvního producenta, kterým byl Pappy Daily a který si povšiml kvalit jeho hlasu se proměnil v reprezentanta countrypopových balad. A proměna to byla úspěšná – nehledě na pověst a slávu, i čísla hovoří pro něj: Jedině Eddy Arnold měl více hitů v horní desítce americké hitparády než George Jones.
Narodil se a vyrůstal ve východním Texasu, blízko Beaumontu. Od malička měl cit pro muziku, měl rád gospely poslouchal Carters family a byl fascinován muzikou z rádia, které rodiče koupili, když mu bylo 7. V devíti dostal od otce první kytaru a v 16 poprvé utekl z domova do texasského města Jasper, kde vystupoval v místní rozhlasové stanici. Záhy se oženil – bylo to v roce 1950 a bylo mu 19, ovšem už o rok později se rozvedl. Korejskou válku strávil v Americe – zpíval vojákům v Kalifornii. Po většinu kariéry vynikal pracovitostí, kupříkladu jen během pěti let v druhé polovině 60. let George Jones natočil přes 300 písní a mě 17 hitů v Top ten.
V roce 1953 přichází už zmiňovaný Pappy Daily a začíná se první část hvězdné kariéry George Jonese. První singl, No money , no deal v roce 1954 sice pozornost ještě nevzbudil, ale Pappy Daily správně odhadl nasměrování zpěváka a tak další nahrávka, Why baby why z roku 1955 už znamenala čtvrté místo na hitparádě. Na vrchol tuto píseň ale dovedl Webb Pierce. Od roku 1956 už dosahoval George Jones horní desítku americké hitparády s železnou pravidelností, například s písní Just one more nebo o dva roky později s melodií White Lightning. Mezitím, v roce 1957 natočil i své první album a vstoupil do Grand Ole Opry.
V šedesátých letech George Jones změnil gramofonovou firmu, nechal se ovlivnit i bluegrassem, to v písních kde zpíval s Melbou Montgomery, pokračoval v sérii hitů – třeba hit z roku 1961 Tender Years a duet s Melbou z roku 1963 We must have been out of our minds. Začaly ale také problémy s alkoholem a drogami a také se svým producentem. Zatím to ještě zvládal, ale počet vynechaných koncertů se začínal zvyšovat a později mu vynesl přezdívku No show Jones – nevystupující Jones. V roce 1979 kupříkladu zrušil 54 koncertů na poslední chvíli.
Na konci šedesátých let se přestěhoval do Nashvillu, kde se seznámil se zpěvačkou Tammy Wynette, rozvedl se se svou druhou manželkou Shirley a vzal si Tammy. V tomto období také vyvrcholil rozchod s jeho producentem Papppym Dailym, k čemuž přispěly i problémy s nahrávacími společnostmi, které nechtěly Jonesovi dovolit nahrávat pro stejnou značku s Tammy. Vedlo to k tomu, že George Jones musel natočit spoustu materiálu pro firmu, která jeho desky vydávala ještě dlouho po jeho odchodu. Z dua George a Tammy se stala nejpopulárnější country dvojice v roce 1971. Producentem George Jonese se staly Billy Sherrill, ktery produkoval desky Tammy, ale pro Jonese to byl šok – Billy měl zcela odlišný, a dlužno říci, že přísnější styl práce a to Jones dlouho nevydržel. Druhý společný singl s Tammy: The Ceremony reflektoval jejich svatbu.
Manželství jim vydrželo až do roku 1975. Závislost George Jonese na alkoholu a kokainu se prohlubovala, kromě odříkání koncertů přibyly i výtržnosti a dopravní nehody. Ve studiu však stále kraloval a díky producentům a firmám, které se staraly aby nezmizely jeho desky z pultů prodjen řízeným vydáváním novinek se držel neustále v povědomí posluchačů a na horních místech hitparád. V polovině sedmdesátých let třeba hity The Grand tour nebo The Door.
Na konci sedmdesátých let se George Jones konečně začal léčit, několikrát však léčbu přerušil a jeho zdravotní stav začal být už i viditelný. Co se týče hudby, flirtoval s rokenrollem – a ačkoliv už byli rozvedeni, dál natáčel písně s Tammy Wynette. V osmdesátých letech se mu, navzdory nedoléčené závislosti podařil i pódiový comeback a počtvrté se oženil – s Nancy Sepuvaldovou v roce 1983, která ho přinutila k dokončení léčení. Devadesátá léta ale ukázala, že závislost se vrací a například v roce 1999 se těžce zranil při dopravní nehodě – další rehabilitační program následoval.
Legendou byl a pro country i pop asi navždy, navzdory svým mimohudebním excesům George Jones zůstane. V devadesátých letech ho z horních příček hitparád dostali interpreti, kteří se hlásili k němu jako ke vzoru: Randy Travis nebo Dwight Yoakam, ale cokoliv i v tu dobu natočil, mělo punc profesionality a patří to k stálým hodnotám nejen country, ale i popu.