Hudba dua The Judds nestavěla na ženských atributech country, ačkoliv Wynonna patřila k nejhezčím zpěvačkám své doby a i hlasově byla vybavena nejen kvalitně, ale i atraktivně. tTvorba dua ale důsledně vycházela z tradiční hudební inspirace – ve svém projevu kombinovaly vlivy tradičního vokálního zpívání, bluegrassu a dalších forem lidové muziky zejména z appalačské oblasti spolu s moderním zvukem rocku či popu. Sympatie si získávaly i svými texty, které se důsledně zabývaly všedním životem obyčejných žen střední, pracující vrstvy, aniž by ale klesly na úroveň protestsongů.
Matka, Naomi Judd se narodila jako Diana Ellen Judd 11.ledna 1946 v Kentucky, jako vzorná studentka hrála i na klavír v baptistickém kostele v rodném městečku a celé jej šokovala, když v 17 letech otěhotněla. Napravila to sice okamžitě svatbou, a tak dcera Wynonna (vlastním jménem Christina Ciminella) přišla na svět 30. května 1964 . Aby toho nebylo dost, její bratr umírá na rakovinu a rodiče se rozvádějí. Přestěhovala se s manželem a dcerou do Los Angeles a povila další dceru – Ashley, ta se stala později filmovou hvězdou – ale to manželství nezachránilo a v roce 1972 se rozpadá. Po rozvodu se Naomi – zatím ještě Diana – živila jako modelka, příležitostná herečka, hrála na kytaru a vystupovala i s kapelou 5th Dimension. Po čase se odstěhovala zpět do Kentucky . V roce 1976, během studií matky na zdravotnické škole, se začal i projevovat talent Wynonny ke zpěvu a tak si matka mění své jméno na Naomi a opět se stěhuje – do Nashvillu.
V Nashvillu natočily matka s dcerou řadu demosnímků na magnetofonové pásky amatérsky doma a občas zpívaly v rozhlasových show. Do světa hudebního byznysu se dostaly přes povolání Naomi, která pracovala jako ošetřovatelka a jedním z jejích pacientů byla dcera producenta RCA Brenta Mahera. Ten zařídil natočení demosnímku a podpis smlouvy a ukázelo se, že měl šťastnou ruku – hned první singl „Had a Dream“ se dostal do Top 20 a tak jej rychle následovalo minialbum – to bylo v roce 1983. A hned druhý singl – Mama He´s crazy – vylétl na první místo hitparády a o něco později získal i Grammy za nejlepší vokální nahrávku dua nebo skupiny.
První LP desky vychází matce s dcerou v roce 1984 a na jejím základě se stávají mluvčími nové generace příznivkyň country, které si ale také nově uvědomují své místo ve společnosti. Z desky pocházelo několik hitů (Girls Night Out a Love is Alive), titulní píseň získala Grammy a desky se prodalo víc než milión kusů. Druhá polovina osmdesátých let pak znamenala nepřetržitou šňůru hitů, úspěchů a ocenění. Podstatné je , že toho The Judds dosahovaly zejména díky názorovému souznění se svým publikem, aniž by slevovaly z kvality hudební. Z hitů osmdesátých let připomeňme například „Have Mercy“, „Grandpa (Tell Me ‚Bout the Good Old Days“ (ta získala další cenu Grammy), „Rockin‘ With the Rhythm in the Rain“ , „Cry Myself to Sleep“, „I Know Where I’m Going“, „Maybe Your Baby’s Got the Blues“, „Turn It Loose.“, „Young Love (Strong Love)“ a už na konci desetiletí „Let Me Tell You About Love“.
S koncem osmdesátých let se Naomi dozvěděla o své chorobě – hepatitidě C, kterou se nakazila během své kariéry zdravotní sestry a rozhodla se ukončit vystupování. Spekulovalo se , že Wynonna stejně touží po sólové kariéře a ta se na ní skutečně v roce 1991, po koncertu na rozloučenou s existencí dua the Judds vydala. První sólové album natáčí v roce 1992. Je jen o něco méně úspěšné, než alba předchozí, ještě v duu a podobné je to i s dalšími deskami v devadesátých letech – Wynonna se tedy prosadila i jako sólistka. Naomi zatím píše paměti. Kromě knihy se z nich stal i TV film.
Duo The Judds obnovilo svou činnost v roce 1999 v souvislosti s oslavami milénia, nemoc Naomi poněkud polevila a tak i v roce 2000 se konalo několik příležitostných koncertů a turné, a vyšla i deska. Další 4 písně pod hlavičkou The Judds vydala Wynonna na svém jinak sólovém albu New Day Dawning. Zdá se, že takto, formou příležitostných vystoupení se bude dál kariéra obou ubírat. Koncem osmdesátých let se totiž mimo jiné začal projevovat i trochu odlišný přístup matky a dcery – Naomi byla spíše extrovertní jevištní hvězda, znalá cesty, která vede ke slávě, Wynonna naopak dávala stále více důraz na obsah vystoupení bez vnějšího pozlátka a s matkou v tomto tak trochu bojovala. Ať už to bylo jakkoliv, jejich tvorba tím netrpěla, spíše naopak.