V našem seriálu se už podruhé věnujeme dynastii, jejíž zakladatel Hank Williams předal hudební žezlo svému synovi – Hanku Williamsi Juniorovi a dal mu i přezdívku: Bocephus a dojde řade i na H.W. III.
Ten se narodil v roce 1949, jeho otec tedy zemřel, když mu byly 4 roky. Neopustil jej ale otcův manažer a firma a tak z něj nejprve za pomoci matky Audrey byla dětská hvězda a MGM s ním prodloužila kontrakt i poté, co se mu změnil hlas.
Bocephus se zpočátku snažil spíše prostě kopírovat svého otce, a to jak v hudbě, tak bohužel i v osobním životě. Naštěstí ale alkoholovou závislost, která jej trápila na přelomu 70tých a osmdesátých let překonal, překonal i pokus o sebevraždu a vážný úraz – pád do propasti při horolezectví. Po počátečním repertoárovém startu v stylu svého otce se stále více přikláněl k fůzi country a rock and rollu, zpočátku s menším úspěchem, v té době letěly písně uhlazenější, a po překonání svých obtíží v druhé polovině sedmdesátých let se přihlásil k hnutí outlaws – kde figuroval např. i Waylon Jennings, který jeho návrat produkoval a zde již jeho countryrock zaznamenal úspěch naplno.
H.W.Jr. byl na vrcholu své popularity v osmdesátých letech a na počátku let devadesátých, kdy si získal sympatie i svými vlasteneckými postoji v případě války v Kuvajtu. Otci vzdal čest nazpíváním písní pro autobiografický film o něm, a také svým stylem písní, kombinujícím honkytonk, r'n'r a hardcore country a vedoucí k countryrocku. Těžil samozřejmě ze svého jména, ale dokázal otcův odkaz moderní country i rozvinout. V devadesátých letech se už příliš neobjevoval na hitparádách, ale stále pracuje na rozvíjení stylu moderní country, někdy až příliš tvrdé.
A čeká na nás ještě třetí z rodu Williamsů – syn Hanka juniora – Shelton Hank Williams III. Ten za sebou zatím mnoho úspěchů nemá, má je zatím spíše před sebou a legendou je od narození především díky své příslušnosti k dynastii Williamsů. Narodil se 12/12/1972 v Nashvillu.
Hank Williams III. je ještě progresivnější než otec a děd a tak se spíše věnoval zpočátku své kariéry punku a hardcoru, v kapelách vesměs hrál na bicí. K odkazu předků se přihlásil účastí na projektu Tři Hankové, kde se elektronickou cestou spojily hlasy otce, syna a vnuka. Pro firmu Curb natáčí spíše nekonformní, řekněme punková alba s nejrůznějšími formacemi, firma se ho snaží usměrnit k jakékoliv verzi country. Větší pozornost získala až jeho alba v letech 1999 – Risin Outlaw, na kterém bylo 13 tvrdších countryových písní od cizích autorů a u kterého podezříval firmu, že ho příliš nepropagovala, a dále to natočené v roce 2002, po návratu z více jak ročního, spíše punkového turné po USA. To už bylo téměř plně jeho autorské, až na převzatou píseň od Bruce Springsteena. Sám si album i produkoval a mixoval.
Další album HW III. firma v roce 2003 už odmítla vydat, protože se mělo jmenovat Toto není country album a obsahovalo m.j. i písně s názvem Life of sin (život v hříchu) a slovní hříčku s označením hudebního stylu a názvu pro peklo: Hellbilly. Přesto ale se svými písněmi, zejména těmi, kde střídmě a přitom moderně užívá housle i banjo, zabodoval několikrát i v hitparádách.