Další legendou, u které se zastavíme, bude zpěvačka Dottie West, jedna z nejúspěšnějších, ale také nejkontroverznějších postav nashvillského soundu, která podobně jako její přítelkyně a vzor Patsy Cline po celý život bojovala s nadvládou mužského elementu v nashvillské odnoži country.
Dottie West se narodila jako Dorothy Marie Walsh v McMinnvillu v Tennessee 11. 10. 1932 jako první z deseti dětí. Její otec byl alkoholik a rodinu po desetinásobném splnění své povinnosti na zachování rodu nakonec opustil. Rodinu pak živila kavárna, kterou si otevřela matka. Dottie od malička ráda zpívala, a tak se brzy objevila i v místní rozhlasové stanici, a když jí bylo 13, odešla studovat hudbu do Tennessee Telch, kde také vystupovala s kapelami po barech. Poprvé se vdala v roce 1953 za kapelníka jedné ze skupin, se kterými vystupovala – Billa Westa.
Po svatbě a ukončení studií se přestěhovali Westovi už i s dvěma svými dětmi do Clevelandu, a tam začala Dottie vystupovat v místní televizi, v estrádě Landmark Jamboree jako polovina dua Kay-Dots, a také začala často cestovat do Nashvillu v naději, že získá nahrávací smlouvu. V roce 1959 vystupovali manželé Westovi jako hosté v show Webba Pierceho, a to znamenalo okamžitě kontrakt a vydání singlu – bohužel, neúspěšného. I přesto se Westovi v roce 1961 stěhují do Nashvillu natrvalo.
V roce 1963 měla Dottie West svůj první hit – Let me off at the corner, ten byl v první čtyřicítce – a o rok později pak duet s Jimem Reevesem Love is no excuse byl již v Top Ten. V roce 1964 začala spolupracovat s Chetem Atkinsem, který v tu dobu udával tón v Nashvillu, a ten jí produkoval hit Here comes my baby - a ten jí přinesl i první Grammy v roce 1964 - byla to také první Grammy, kterou v tomto oboru kdy získala zpěvačka. Tato skutečnost vedla také k pozvání do Grand Ole Opry. Pod vedením Atkinse také vydává v roce 1965 své první album a koncem šedesátých let je pak na vrcholu popularity – má hit Paper mansions, spolupracuje s Atkinsem a natáčí i filmy. Duety byla ostatně slabost Dottie West, a tak na přelomu šedesátých a sedmdesátých let začíná spolupracovat i s Donem Gibsonem – z této spolupráce byly nejméně dva hity Rings of Gold a There's a story.
Na počátku sedmdesátých let pak natáčí kolekci písní s Jimmy Deanem a ukončuje spolupráci s Chetem Atkinsem. Také se podruhé vdává – v roce 1972 za bubeníka Bryana Metcalfa, který byl o 12 let mladší. Zřejmě to přispělo k naprosté pódiové proměně zpěvačky – z cudné dámy, která odmítla natočit s Krisem Kristoffersonem píseň Help me make it through the night, protože prý byla příliš sexy, se stává v polovině sedmdesátých let tygřice, oblékaná v těsných kožených šatech. Proměna Dottie West v polovině sedmdesátých let jí způsobila odliv country fanoušků, dostavil se ale komerční, spíše popový úspěch, a tak měla opět několik hitů v CTF. A duet s Kenny Rogersem jí přinesl dokonce její první hitparádové vítězství – a několik dalších úspěchů ještě s Kenny Rogersem následovalo na přelomu 70. a 80. let.
V první polovině osmdesátých let ale začala její popularita upadat, na koncertech byla stále žádaná, ale poslední hit měla v roce 1985 na 53. místě hitparády a nepomohly pokusy o film či muzikály, ani fotografie v časopisech. Sice se ještě potřetí provdala – za muže mladšího o 23 let, ale začal se zhoršovat i stav jejích financí, v roce 1990 vyhlásila osobní bankrot a smůla ji pronásledovala i jinak – měla rychle za sebou dvě dopravní nehody a na následky té druhé v roce 1991, 4. září, umírá.