Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Roman Horký a Karel Markytán v Na moll

Roman HorkýHudba Kamelotu má zcela jistě své zaryté příznivce i odpůrce. Část publika zazlívá Romanu Horkému odpadlictví od pravověrného kytarového tramp-folku směrem k soft-rockovému zvuku, směrem k postupům, které čerpají spíše ze soudobého popu než z akustické hudby. Pro jiné diváky je  Kamelot synonymem kvalitního pódiového výkonu. A koneckonců fanoušci dobře ví, že na každé doposud vydané desce Kamelotu byly podařené, zpěvné písně.

 Jádro Horkého písničkářství se za dvacet let vlastně příliš nezměnilo – Roman je stále schopen napsat jednoduchou, ale zároveň klenutou melodii, stále čerpá ze svých bezprostředních  zážitků, stále  v jeho textařském arzenálu nejsilněji cítíme romantiku dálek a cest. A v poslední době můžeme pozorovat v Horkého písních i sílící nostalgii a smutek z odchodů blízkých kamarádů. Písně z připravovaného alba Modrá planeta nebudou patrně ani pro skalní příznivce této skupiny ohrané, vždyť deska má vyjít teprve na podzim. Na moll tak poskytuje dobrou příležitost udělat si vlastní názor na současné směřovaní Romana Horkého a jeho spoluhráčů, mezi které patří Marek Dráb, zvaný Špek (kytara, zpěv), Jiří Meisner (baskytara)  a Pavel Plch, zvaný Bongo (rytmika).Karel Markytán

 Karel Markytán bez folkrockového AG Fleku či Odpolední směny? Jak to asi může znít, řekne si folkový fanoušek odkojený Markytánovými texty z dob zlomových alb Blázni umírají nadvakrát a Dohrála hudba? Velmi příjemně! Zvlášť, když si Karel pozve na pódium svého současného spoluhráče z Odpolední směny, citlivého i technicky výborně disponovaného kytaristu Rolanda Kašpera. A posluchači rázem přestávají vnímat, že na pódiu jsou jen dva lidé: jak plný, folkrockový zvuk tito pánové ukují: „a je nám dobře můry lezou z děr…"

 Bob Frídl patřil v sedmdesátých letech ke známým postavám českého písničkářství, postupem času se síla jeho tvorby vytrácela. Poslední Frídlovu desku, folkové album Sto patnáct havranů, však můžeme vnímat jako docela zajímavý come-back: právě proto jsme do pořadu zařadili videoklip písně Dvojice. Do Plzně jsme se jeli podívat za kapelníkem skupiny Cop, který nás mj. seznámil s tím, co je nucen jíst, když udeří mrazy na jeho opuštěné chatě v divočině. Z archivu jsme vybrali píseň skupiny Teagrass, oslavencem byl tentokrát Jiří Plocek, geniální mandolinista, který obohatil českou hudební scénu mnoha vynikajícími pódiovými i albovými projekty. A hitparáda Top na moll Vám jako vždy přináší tři písně z minulého dílu, které dostaly nejvíce Vašich hlasů.

 Další veřejné natáčení magazínu Na moll proběhne 10. května v Brně, studio Typos, ul. Jezuitská. Sraz zájemců je v 18:45 před vchodem do televize, místa si rezervujte předem na mailové adrese namoll@ceskatelevize.cz. Vstup je zdarma. A co Vás čeká tentokrát? Slovenská zpěvačka Zuzana Mojžíšová doprovázená lahůdkovým triem Pacora (ano, to je ona vynikající formace houslisty Stanka Palúcha) a v druhé polovině večera duo Žamboši.

ČT 1, 27. 4., 23:10; ČT 1, 28. 4., 03:00; ČT 2, 30. 4., 07:10