Tentokrát se vypravíme za legendou, která stála téměř u samých počátků country, nebo rozhodně u počátku rozšíření country mimo oblasti svého vzniku. Al Dexter se proslavil písní, které se v roce 1942 prodaly 3 milióny desek a 8 týdnů se držela v čele prodejnosti. I jeho další písně se dočkaly desítek dalších verzí jeho následovníků – zmiňovanou píseň natočili později i Frank Sinatra nebo Bing Crosby a bodovali s ní podobně.
Al Dexter byl nejen úspěšným interpretem a bavičem, ale také autorem – většinů svých hitů si napsal sám – a rovněž i instrumentalistou – dokázal dostat na čelo popularity i několik instrumentálních skladeb. Ale Dexter totiž vlastnil v – pro country rozhodujících – třicátých letech bar v Nashvillu, kde se hrál honky-tonk a který byl jakýmsi "referenčním místem" pro tento styl a kde se určoval i vývoj honky-tonku. Ostatně, zřejmě i název honky-tonk zpopularizoval - ale nevymyslel, pouze využil inspirace svého hudebního společníka Jamese B. Parise v souvislosti s hracím automatem, který přehrával právě takové písničky. Jednu dobu se tento název používal i pro takovýto typ barů.
Al Dexter se narodil jako Clarence Albert Pointdexter v texasském Jacksonvillu 4. 5. 1902 a zpočátku ho bavilo zejména tancování – byl známý jako tanečník square dance skoro v celém Texasu na počátku dvacátých let. Hospodářská krize třicátých let jej ale přinutila živit se jako malíř pokojů – to ale dlouho nevydržel a zakládá skupinu Texas Troopers a skupině se začalo dařit zejména na živých vystoupeních v barech – to už byla skoro polovina třicátých let a Al Dexter se zmáhá i na svůj vlastní bar.
Al Dexter byl tedy i prvním interpretem, který obsazoval čelní místa hitparád. na přelomu 30. – 40. let pouze neoficiálně, díky prodejnosti desek, skutečná hitparáda v USA začala být vedena až od roku 1944 a i na ní obsazoval historicky první čelná místa. Začalo to s písní Pistol packin mama a pokračovalo to třeba skladbami So long Pal, Too late too worry, nebo I'm loosing my mind over you a jmenujme i instrumentálku – kytarovou polku, která byla úspěšná v roce 1946 – po celé 4 měsíce byla na vrcholku hitparády.
Na hitparádě se běžně umisťovaly i B-strany desek Al Dextera, píseň Honey, do you think it is wrong byla na druhé straně desky s Kytarovou polkou. Jeho úspěchy pokračovaly přes celá čtyřicátá léta, než se začal měnit styl písní a zvuk nahrávek, jakož i projev interpretů v souvislosti s mezižánrovým ovvlivňováním jazzem nebo tehdejším popem a swingem. Poslední hit v hitparádě měl Al Dexter v roce 1948 a byla to opět shodou okolností instrumentálka – Rock and rye rag.
Al Dexter se stal držitelem 12 zlatých desek za více jak milion prodaných výlisků během pětileté periody 1943-1948. Získal Oscara za kytarovou polku a byl zvolen Vedoucím umělcem asociace provozovatelů jukeboxů (jakýsi předchůdce hitparády). V roce 1971 byl uveden do Dvorany slávy country music jako skladatel. Ústup popularity honky tonku nesl profesionálně – opět si otevřel klub, tentokrát v Dallasu, a po celá padesátá a šedesátá léta v něm vystupoval se svou muzikou spokojeně a s úspěchem – stal se jakýmsi zasloužilým a uznávaným symbolem zrodu country.